سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شکوه بندگی

نظر

ارسال به دوستان

 

 

عضو کمیته سازمان علمای یمن در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
اعلام «جهاد» و «دفاع» از کشور و مردم بی دفاع یمن مقابل تجاوزات سعودی

عضو کمیته سازمان علمای یمن از اعلام «جهاد» و «دفاع مقدس» از کشور و مردم بی دفاع یمن مقابل تجاوزات رژیم سعودی خبر داد.

خبرگزاری فارس: اعلام «جهاد» و «دفاع» از کشور و مردم بی دفاع یمن مقابل تجاوزات سعودی

«شیخ علی خالد الشمری»، عضو کمیته سازمان علمای یمن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا فتوای جهاد و دفاع از مردم یمن درپی تجاوز اخیر رژیم سعودی به مردم بی دفاع این کشور و حمل سلاح و جهاد مقدس را صادر کرد.

شیخ الشمری گفت: پس از تجاوز رژیم سعودی به یمن و هدف قرار دادن شهروندان بی گناه یمن کمیته سازمان علمای یمن مردم این کشور را به حمل سلاح و جهاد دعوت کرد.

وی خاطر نشان کرد: رژیم سعودی و رژیم های عربی با مشارکت آمریکا و رژیم صهیونیستی حمله به مردم بی گناه یمن را تدارک دید و به همین دلیل تمام مومنان را به حمل سلاح دعوت کرد و از آنها خواست به کمیته های انقلابی و جنبش انصار الله ملحق شوند.

شیخ الشمری افزود: مردم آزاده یمن به جهانیان قدرت خود در ایستادگی و مقاومت در برابر این تجاوز وحشیانه و دفاع از خاک و حق حاکمیت را ثابت کنند و آن را حق مشروع و بر حق یمنی ها دانست که تمام عرف ها و میثاق ها و قوانین بین المللی بر آن تاکید می کنند.

انتهای پیام/ز

 

 

دری نجف آبادی: حمایت از مردم بی دفاع یمن تکلیف مسلمانان است

اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع مردم یمن تکلیف مسلمانان جهان است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمله ارتش آل سعود به یمن و کشتار مردم بی دفاع این کشور با هیچ منطقی سازگاری ندارد چرا که هر دو کشور مسلمان هستند و این نبرد، جنگ برادر با برادر است.

وی ادامه داد: هم اکنون که دنیای کفر در مقابل مسلمانان قرار دارد و از هر ابزاری برای تفرقه افکنی استفاده می کند، اقدامات آل سعود آب در آسیاب دشمن ریختن محسوب می شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: عربستان سعودی با حمایت های آمریکا و اسراییل جنایتکار دست به این اقدام گستاخانه زده است، اما سردمداران آل سعود نباید به حمایت های آنها دلخوش باشند چرا که ممکن است روزی یک کشور دیگر را بر علیه عربستان حمایت کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه نیز حمله گستاخانه عربستان سعودی به خاک یمن را حمایت کرده اند، اظهار کرد: 34 سال پیش نیز همه این کشورها، رژیم بعثی عراق را بر علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند، اما جوانان غیور این مرز و بوم هشت سال تمام با رژیم بعثی و همه متحدانش مبارزه کردند تا دشمن را از خاک پاک وطن بیرون راندند، بنابراین مردم یمن نیز باید در دفاع از آب و خاک خود با یکدیگر هم قسم شده و با تمام وجود از خاک کشورشان در مقابل زیاده خواهی ها و زورگویی های آل سعود و همه متحدانش دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مسلمانان جهان در شرایط کنونی باید ضمن محکوم کردن این اقدام گستاخانه ارتش آل سعود، از همه توان خود برای حمایت از مردم مسلمان و بی دفاع یمن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی به خصوص مردم مومن و موحد ایران اسلامی که همواره پشتیبان مظلومان جهان بوده، هم اکنون نیز حمله عربستان سعودی و کشتار مردم بی دفاع یمن را محکوم می کنند و از آرمان ها و روحیه آزادی طلبی مردم بحرین به شدت حمایت می کنند.

 

مردم کرمانشاه در دفاع از کودکان یمنی به خیابانها می ریزند

مردم کرمانشاه در دفاع از کودکان یمنی به خیابانها می ریزند

هم صدا با سراسر کشور، مردم کرمانشاه در راهپیمایی« کودک کشی را از غزه تا یمن رها کنید» شرکت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به گزارش پاک پرس، ستاد مردمی برگزاری این راهپیمایی با ارسال پیامی به این سامانه خبری از برگزاری راهپیمایی « کودک کشی را از غزه تا یمن رها کنید» با حضور انقلابی مردم کرمانشاه پس از اقامه نماز جمعه خبر داد.

 اصلی ترین شعارهای این راهپیمایی علیه عاملان جنایات غزه و یمن با بیزاری جستن از این عاملان تحت عنوان« مرگ بر سه قاتل کودکان، آل سعود، اسرائیل، آمریکای بی وجدان» توسط مردم سراسر کشور سر داده می شود.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی ساعت 12 نیمه شب به وقت ریاض، در حدود 6 هفته پیش دستور حمله به حوثی های یمن را صادر کرد و تا کنون با حملات خود سبب کشتار شمار زیادی از مردم بی دفاع یمن به ویژه کودکان و زنان این سرزمین شده است.

ملت مسلمان ایران به تاسی از ارزشهای دینی خود و به حکم دین مبین اسلام در آیات و روایات متعددی به دفاع از مظلومین و نه تنها مسلمانان دنیا دعوت شده اند.

 

یارى مظلوم از منظر قرآن

خداى سبحان در سوره انفال آورده: «اگر گروهى به خاطر حفظ دین و آئین شان از شما یارى طلب کنند، بر شما لازم است که به یارى آنان بشتابید.» آیه شریفه با کمال صراحت، مسلمانان را ملزم مى نماید تا به یارى برادران دینى خود که مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند، شتافته و به وظیفه دینى خود عمل کنند.


 یارى مظلوم از منظر روایات
از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که مى فرماید: «هرکسى داد ستمدیده اى را از ستمگر بگیرد، در بهشت با من و یار و همنشین من باشد.»

 امام على (ع) نیز مى فرماید: « بهترین عدالت یارى مظلوم است،.

در حدیثى دیگر از رسول اکرم(ص) مى خوانیم: «هر کسى فریاد و استغاثه انسانى را بشنود که مسلمانان را به یارى وکمک مى طلبد و به یارى او نرود، مسلمان نیست» 

امام راحل(ره) نیز مى فرماید: «همانطورى که ظلم حرام است، انظلام و تن دادن به ظلم هم حرام است، دفاع از ناموس مسلمین و جان مسلمین و مال مسلمین و کشور مسلمین، یکى از واجبات است.»

 

ارسال به دوستان

لحظه به لحظه با یمن؛ عملیات «ناامید» عربستان- روز 16
8 پایگاه نظامی عربستان به کنترل قبایل یمنی درآمد/ژنو میزبان مذاکرات برای حل بحران یمن/کشتی‌های جنگی سعودی سواحل یمن را گلوله باران کردند

حملات عربستان به یمن درحالی بیش از 40 روز ادامه یافته که تلاش‌ها برای توقف این حملات افزایش یافته است و سخنگوی دبیر کل سازمان ملل خبر داده که احتمال دارد، مذاکرات میان طرف‌های یمنی در ژنو به زودی برگزار شود.

خبرگزاری فارس: 8 پایگاه نظامی عربستان به کنترل قبایل یمنی درآمد/ژنو میزبان مذاکرات برای حل بحران یمن/کشتی‌های جنگی سعودی سواحل یمن را گلوله باران کردند

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

مهم‌ترین اخبار روز پانزدهم عملیات «بازگرداندن امید» عربستان را می‌توانید در اینـجـا مرور کنید.

* * * * * *

اخبار روز شانزدهم را در زیر دنبال کنید

*

* نماینده یمن در سازمان ملل خواستار دخالت زمینی در کشورش شد

*پاداش «عبدربه منصور هادی» به مشاور فراری‌اش در ریاض

* جنگنده‌های سعودی، صبح امروز بار دیگر صنعا و صعده را به شدت بمباران کردند/بمباران مناطق مرزی یمن در شمال این کشور نیز همچنان ادامه دارد
* جنگنده‌های سعودی فرودگاه و مقرهای پدافند در «الحدیده» را بمباران کردند و همچنان در حال پرواز بر فراز این شهرند

* یکی از رهبران انصار الله: 10 تروریست‌ در درگیری‌های عدن به هلاکت رسیدند

 

* نماینده دائمی عربستان در سازمان ملل: ایران نباید در حل بحران یمن جایگاهی داشته باشد
*سازمان ملل: احتمالا «ژنو» میزبان مذاکرات برای حل بحران یمن باشد/ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل بدون اشاره به زمان برگزاری مذاکرات احزاب مختلف یمنی برای حل بحران این کشور تاکید کرد که احتمال دارد، ادامه این مذاکرات در ژنو صورت بگیرد.

* منابع رسانه‌ای خبر دادند طرح آتش‌بس آمریکایی روی میز سران سعودی

8 پایگاه نظامی عربستان به کنترل قبایل یمنی درآمد/قبایل یمنی 8 پایگاه نظامی عربستان در منطقه مرزی نجران را تحت کنترل خود درآوردند.

آمریکا: به یمن کمک بشردوستانه می کنیم/وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با حمایت از حملات ارتش عربستان اعلام کرد که دولت واشنگتن به یمن کمک‌های بشردوستانه خواهد کرد.

کشته شدن فرمانده شبه نظامیان طرفدار منصور هادی در عدن/فرمانده نیروهای شبه نظامیان طرفدار رئیس جمهور فراری یمن در درگیری با نیروهای ارتش در عدن کشته شد.

کشتی‌های جنگی سعودی سواحل یمن را گلوله باران کردند/کشتی‌های جنگی سعودی شهر بندری الحدید در غرب یمن را گلوله باران کردند.

عربستان کشته شدن 5 نظامی خود را تائید کرد/مقامات محلی عربستان از کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 11 نفر دیگر در حمله خمپاره‌ای به منطقه مرزی نجران خبر دادند.

* اسارت نظامیان عربستانی توسط قبایل یمنی/قبایل یمنی ضمن اسارت تعدادی از سربازان عربستان سعودی مستقر در منطقه مرزی نجران، چندین فروند موشک و سلاح‌ نظامیان سعودی را به غنیمت گرفتند.

* انصارالله: ارتش یمن و کمیته‌های مردمی منطقه «التواهی» عدن را بازپس گرفتند/سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد که ارتش یمن وکمیته‌های مردمی وابسته به این جنبش با کمک مردم جنوب یمن موفق شدند منطقه «التواهی» که مهمترین پایگاه القاعده در عدن محسوب می‌شود را بازپس بگیرند.

* المیادین: قبایل «بکیل» یمن به آتش‌باری عربستان در مرز جنوبی این کشور پاسخ دادند / شبکه خبری الجزیره نیز گزارش کرد که یمنی‌های منطقه نجران را هدف گرفتند. روز گذشته نیز سه نظامی سعودی در پاسخ قبایل یمنی کشته شده بودند

انتهای پیام/            منبع :خبرگزاری فارس

یمن

 

 

 

 

مردم یمن

 

 

سعودی های نامرد یمن رو محاصره کردن و همین طور آدم میکشن مثل غزه شده کودکانی که 1سال ندارند رو میکشند امروز بعد از نماز جمعه برای مردم بی دفاع یمن راهپیمایی می کنیم.  مرگ بر آل سعود