سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شکوه بندگی

نظر

نیاز به نماز:

پاسخ به سوال کسانی که می گویند چگونه گناه نکنیم و از ارتکاب آن جلوگیری کنیم؟

آنجا که کار وتلاش بیشتر است نیاز به نماز بیشتر است.هوس ها،طاغوت ها،جلوه ها، حیله ها،گناه ها وتمام پرتگاه ها در روز جلوه دیگری دارند و لذا اول روز و آخر روز باید نماز خوانده شود و برای وسط روز سفارش ویژه آمده و گفته: نسبت به تمام نماز ها به خصوص نماز ظهر حفاظت کنید.)  در روز ها ی جمعه و عید که ایام فراقت است و معمولا فساد در ایا م فراغت بیشتر سراغ انسان می آید، سفارش به نماز جمعه و نماز عید شده. شاید به خاطر لطافت و ظرافت بیشتری که روح دختر دارد و غبار و فساد در روح لطیف زود تر منعکس می شود نماز دختران از نه سالگی شروع می شود.

یا ارحم الراحمین

 


نظر

1-امام حسین(ع):به برادرش حضرت عباس فرمود:خدا می داند که من نماز،تلاوت آیات قرآن،دعاواستغفار فراوان را برای او دوست دارم


2-
"کسانی که اگر ما به آنها در زمین قدرت و حکومت دهیم ،

نماز را به پا می دارند" فرمود: این در مورد ماخاندان اهل بیت است .

شمع

نماز ویاد امام حسین:    یاد امام حسین و قیام ایشان در نماز وجود دارد.به عنوان نمونه بهترین چیزی که سجده بر آن سفارش شده خاک کربلا و تربت امام حسین است.  امام صادق هنگام سجده پیشانی اش را بر خاک کربلا می گذاشت. همراه داشتن تسبیح تربت امام حسین مثل گفتن سبحان ا... است و پرده های غیب کنار میرود بیشتر به ذات خدا پی میبریم


نظر

نماز و طبیعت:

با خواندن نماز هم همراه مردم هستیم و هم به طبیعت اطراف خویش نگاه کرده و از آن بهره می بریم. برای خواندن نماز به آسمان نگاه می کنیم تا وقت خواندن آن را بشناسیم. به ستارگان می نگریم تا قبله را بشناسیم ، به آب توجه می کنیم تا پاک و مطلق و حلال و تمیز باشد. به خاک دقت می کنیم تا سجده و تیمم صحیح باشد. همین فکرو توجه به طبیعت ما را در مسیر شناخت خداوند قرار می دهد.

زاینده روداین عکس زاینده رود خودم گرفتم ببخشید اگه کیفیت عالی نبود

رسول اکرم صلّى اللّه علیه و آله سحرها به آسمان و ستارگان نگاه مى کرد و فکر مى کرد و مى گفت : (( ربّنا ما خلقت هذا باطلا))

پروردگارا! اینها را بیهوده خلق نکردى . آنگاه به نمازشب مى ایستاد.

فکر در طبیعت یکى از راه هاى خداشناسى است .

البتّه توجّه به طبیعت صحیح است نه غرق شدن در طبیعت . طبیعت ، آیه و علامت و فلش براى عبور است نه توقفگاه و غرقاب ، آب دریا براى آن است که کشتى روى آن برود، نه آنکه آب توى کشتى وارد شود و همه را غرق کند. خورشید براى آن است که انسان از نورش بهره گیرد نه آنکه به نورش خیره گردد و کور شود.

 

 

روز طبیعت بر شما مبارک

 

 

مدیر بوستان ولایت، از اقامه نماز جماعت روز طبیعت در این بوستان خبر داد.

محمدعلی نصر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: همزمان با فرار رسیدن روز طبیعت و 13 فروردین ماه سال 93 نماز جماعت ظهر در بوستان ولایت برپا خواهد شد.

این طرح به منظور مقارن شدن روز طبیعت و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ضلع جنوبی بوستان ولایت اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح نماز جماعت ظهر در ضلع جنوبی بوستان ولایت با حضور مسافران و شهروندان ائمه جماعت، روحانیون و مسئولان شهرداری منطقه 19 برپا می‌شود.

نصر با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح افزود: اقامه نماز جماعت ظهر در ضلع جنوبی بوستان ولایت، برپایی غرفه‌های قرآن بخوانید، عیدی بگیرید، سلامت، خانه اسباب‌بازی، نسیم بهشت، شمسه، حجاب و عفاف، نقاشی کودکان، ورزش، گریم کودکان، محصولات فرهنگی، مشاوره‌ای، سنجش فشار و قند خون، اندازه‌گیری شاخص توده بدنی، نقاشی پاسخ به مسائل شرعی با حضور کارشناسان مذهبی و روحانیون، برپایی نمایشگاه نقاشی آثار شهروندان، برگزاری مسابقات ورزشی، تودیع بروشور با موضوع حجاب و عفاف، آموزش شهروندی، سلامت و عرضه محصولات فرهنگی از اقدامات اجرایی این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: نماز جماعت ظهر همزمان با بوستان ولایت در بوستان‌های منطقه 19 از جمله شقایق، نرگس، شهید کاظمی، 22 بهمن و افرا نیز برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

 


امام حسن مجتبی (علیه السلام) فرمود:

1-هر که نماز ـ صبح ـ را بخواند و در جایگاه خود بنشیند تا خورشید طلوع کند، 
برایش پوششى از آتش خواهد بود.

2-
هرکس جایگاه ـ عبادات ـ خود را در مسجد قرار دهد یکى از هشت فایده شاملش مى گردد: 
برهان ونشانه اى ـ براى معرفت ـ، دوست و برادرى سودمند، دانش واطلاعاتى جامع، رحمت و محبّت عمومى، سخن و مطلبى که او را هدایت گر باشد، ـ توفیق إجبارى ـ در ترک گناه به جهت شرم از مردم و یا به جهت ترس از عقاب.


3-
به تحقیق خداوند روزی شما رابر عهده گرفته است، و شما را برای بندگی فراغت بخشیده و به شکرگزاری تشویق نموده است و نماز را بر شما واجب فرموده و به پرهیزکاری توصیه فرموده است. (تحف العقول، ص 234)
نماز

4-زیرکترین زیرکها فرد با تقوا است احمق ترین احمقها شخص فاجر و فاسق است. (الحیاة ج 1، ص 203)


5-امام حسن‏ مجتبی علیه السلام زمانى که نماز را برپا مى‏ داشتند زیباترین لباس را مى‏ پوشیدند، به حضرت عرض شد، اى پسر رسول خدا چرا به هنگام نماز اینگونه لباس مى‏ پوشى؟ حضرت فرمودند: به تحقیق خدا زیبا است و زیبائى را دوست ‏مى‏ دارد. پس خود را براى پروردگارم مى ‏آرایم، چنانچه‏ مى‏ فرماید: « به هنگام نماز و حضور در مساجد لباس زیباى‏ خود را بپوشید» پس دوست دارم که بهترین لباسم را بپوشم.

نظر

تهدید های سخت برای ضایع کردن نماز و صورت ملکوتی آن:

در قرآن مجید نسبت به بعضی اقوام گذشته علت جهنمی شدنشان را یا ترک نماز به کلی دانسته یا ضایع شمردن نماز بوده. کسانی که نماز را سبک می گیرند، هر چند به طور کلی هم ترک نکنند ولی اهتمام به آن و صحیح خواندن آن نمی دهند برای ایشان نیز وعده های عذاب در قرآن و اخبار رسیده است. از آن جمله این که از شفاعت اهل بیت بی بهره است و پیغمبر(ص) او را از امتش نمی شمارد و سوگند می خورد که در حوض کوثر بر او وارد نخواهد شد. سفینه البحار  ج2   ص 43      

صورت ملکوتی نماز:

از حضرت باقر(ع) روایت است که نخستین چیزی که از بنده باز خواست می شود نماز است. اگر پذیرفته شد جز آن نیز(اعمال دیگر نیز) پذیرفته می شود.   اگر نماز در وقت خودش خوانده شود و صورت ملکوتی آن بالا رود به سوی صاحبش برمی گردد در حالی که سفید و نور افشان است می گوید: مرا نگه داشتی خداوند تو را نگه دارد و اگر بالا رود در غیر وقتش و بدون احکامش ، سوی صاحبش بر می گردد در حالی که سیاه و تاریک است می گوید: مرا ضایع ساختی خداوند ضایعت گرداند.



نظر
صبح که برای نماز بیدارش کردم. با خوشحالی بلند شد و گفت: چه خواب شیرینی بود. الان دیگه مریضی ندارم. بعد هم گفت: توی خواب خانمی رو دیدم که نقاب به صورتش بود، یه بچه زیبا رو گذاشت توی آغوشم.

به گزارش گروه ویژه‌نامه دفاع مقدس باشگاه خبرنگاران، پدر سردار شهید حاج محمدابراهیم همت درباره تولد این شهید بزرگوار می‌نویسد:  
 
می‌خواستم برم کربلا زیارت امام حسین (ع). همسرم سه ماهه حامله بود. التماس و اصرار که منوهم ببر، مشکلی پیش نمی‌آید. هر جوری بود راضیم کرد. با خودم بردمش. اما سختی سفر به شدت مریضش کرد. وقتی رسیدیم کربلا، اول بردمش دکتر.
 
دکتر گفت: احتمالا جنین مرده. اگر هم هنوز زنده باشه، امیدی نیست. چون علایم حیات نداره.
 
وقتی برگشتیم مسافرخونه، خانم گفت: من این داروها رو نمی‌خورم! بریم حرم. هرجوری که می‌توان منو برسون به ضریح آقا. زیر بلغ‌هاش رو گرفتم و بردمش کنار ضریح. تنهاش گذاشتم و رفتم یه گوشه‌ای واسه زیارت.
 
با حال عجیبی شروع کرد به زیارت. بعد هم خودش بلند شد و رفت تا دم در حرم. صبح که برای نماز بیدارش کردم. با خوشحالی بلند شد و گفت: چه خواب شیرینی بود. الان دیگه مریضی ندارم. بعد هم گفت: توی خواب خانمی رو دیدم که نقاب به صورتش بود، یه بچه زیبا رو گذاشت توی آغوشم.
 
بردمش پیش همون پزشک. 20 دقیقه‌ای معاینه کرد. آخرش هم با تعجب گفت: یعنی چه؟ موضوع چیه؟ دیروز این بچه مرده بود. ولی امروز کاملا زنده و سالمه! اونو کجا بردید؟ کی این خانم رو معالجه کرده؟ باور کردنی نیست، امکان نداره!؟
 
خانم که جریان رو براش تعریف کرد، ساکت شد و رفت توی فکر.
 
وقتی بچه به دنیا اومد، اسمش رو گذاشتیم. محمد ابراهیم. «محمدابراهیم همت»

گفتنی است، شهید محمدابراهیم همت فرزند علی اکبر متولد 12 فروردین 1334 در شهرضا است، وی فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) بود که در 24 اسفند 1362 در عملیات خیبر به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای شهرضا به خاک سپرده شده است.

 

 

ولادت سردار بی سر رو به همتون تبریک میگم

 

 

شهید همت:پیام من فقط این است : در زمان غیبت اطاعت محض از ولایت فقیه داشته باشید.

 

پدر بزرگوار شهید همت درباره ی نماز پسرش چنین می گوید:((محمد از سن 10سالگی تا لحظه شهادت در تمام فراز و نشیب های سیاسی و نظامی،هرگز نمازش ترک نشد. روزی از یک سفر طولانی و خسته کننده به منزل بازگشت.پس از مدتی استراحت کوتاه، شب فرا رسید.ابراهیم آن شب را با همه خستگی هایش تا پگاه،به نماز و نیایش ایستاد و وقتی مادرش او را به استراحت سفارش نمود،گفت:مادر!حال عجیبیی داشتم، ای کاش به سراغم نمی آمدی و آن حال زیبایی روحانی را از من نمی گرفتی.))                                                         

نماز،اکسیر غم زد است


بچه هایتان را نیز به نماز وادارید:

در قرآن مجید می فرماید: وامر اهلک بالصلوه(خانواده ات را به نماز وا دار  سوره طه/آیه 132     و در سوره بقره، وظیفه مومنین می دانید خودشان و خانواده شان را از آتش دوزخ نگه دارند و بدیهی است یکی از موجبات عذاب ، ترک نماز صحیح است لذا باید مومنین از همان دوران خرد سالی فرزندانشان ؛آن ها را به نماز وادارند تا با تمرین کردن،نماز برایشان آسان شود و به حد بلوغ که می رسند برایشان عادی باشد.     حضرت رسول اکرم می فرماید که بچه هایتان را وقتی 7 ساله شدند به نماز وا دارید و اگر تا 9 سالگی نماز خوان نشوند، بر ترک نماز آن ها را بزنید.سفینه البحار/ ج/2 ص35   البته اگر با زدن نماز خوان بشود آن هم پس از گذشتن دو سال که با تشویق یا سرزنش نماز خوان نشد یا رعایت طرز تنبیه که نباید به قسمی بزند که دیه لازم بیاید یعنی جای زدن سرخ یا سیاه شود معمولا با تشویق وتمجید بهتر نماز خوان می شوند تا با زدن.

 درخواست ما از خدا

 

هزاران حکم برای یک عبادت:

از میان عبادات نماز در زیادتی احکام نمونه است، به قدری که در اهمیتش امام صادق چهار هزار حکم فرموده و شهید علیه الرجمه در تفسیری  بر واجبات و مستحبات نمازواجباتش را تقریبا هزار عدد خوانده و کتابی به نام (الفیه) در واجباتش تصنیف کرده و مستحبات نماز را دو هزار شمرده و کتاب نفلیه اش را در این مورد نوشته.مدرک داشتن