سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شکوه بندگی

نظر

بود دردمو و درمونم از دوست/بود وصل مو و هجرونم از دوست-اگر قصابم از تن واکره پوست/جدا هر گز نگرده جونم از دوست    بابا طاهر  (منظور از دوست خداوند است)

 

 

بیان خواسته‏ ها و نیازها به درگاه خداوند متعال و باز گفتن رازها و طلب مغفرت همگی موجب کاهش غم می‏شود و انسان به هنگام بیان غم‏ها احساس می‏کند که سبُک می‏شود و امری تحقق می‏یابد که روان شناسان به آن پالایش روانی می‏گویند و این حالت موجب کاهش افسردگی فرد می‏شود و اگر آدمی پیوسته با خدای خویش راز و نیاز کند و غم دل باز گوید، هرگز مبتلا به افسردگی نمی‏شود.

کاهش فشارهای (استرس‏های) روانی

نماز موجب کاهش استرس‏ها می‏گردد و فشارهای روحی را کم می‏کند. زیرا آنگاه که انسان در برابر خالق متعال می‏ایستد و لب به نماز و دعا می‏گشاید و او را رحمن و رحیم خطاب می‏کند، امید به رأفت و رحمت در دلش موج می‏زند و آن‏گاه که اشک ندامت از چشمانش جاری می‏شود، و دردهای خویش را با خدا باز می‏گوید، پالایش روانی انجام می‏شود و انسان خود را سبک‏تر از قبل می‏یابد چون به بندگی خدا تن می‏دهد و با تأکید می‏گوید: «ایّاک نعبد و ایّاک نستعین» فقط تو را عبادت می‏کنیم و فقط از تو یاری می‏جوییم.

شانه را خالی از فشار بار بندگی غیر می‏کند. زیرا کمترین استرس و فشاری مانند استرس ناشی از بندگی غیر خدا آدمی را می‏آزارد و لذا آنگاه که شهادت می‏دهد که خدایی غیر از خدای یکتا نیست «اشهد ان لا اله الاّ اللّه» خودش را متصل به این منبع تمام نشدنی محبت و مهربانی می بیند و احساس آرامش می‏کند.

 

پس در نماز اذکاری وجود دارد که بیان آن‏ها و بازگو کردن آن کلمات ارزشمند که آدمی بر نفس خود تلقین می‏کند به او آرامش می‏بخشد و بهداشت روانی او را تأمین می‏نماید "به شرط آنکه نماز را با معرفت ، شناخت و توجه بخواند" و افراد فاقد استرس‏های روانی، در خانواده و در برخورد با دیگران فشار و دشواری کمتری را متوجه آنان می‏سازد و خانواده نیز از فضای آرام و کم استرس برخوردار می‏گردد

از وبلاگ ستون دین

 

 

 

 

درمان بیماریها با نماز
درخواست کتاب
راهنمای خرید
سبد خرید
چاپ صفحه
ارسال به دوست
موضوعات مرتبط
موضوع: نماز - روان شناسی - مذهبی
نویسنده: مجید حاتمی ورزنه - علی اکبر یحیایی
ناشر: گلهای بهشت
نوبت چاپ: سوم
تیراژ: 3000 نسخه
قطع: رقعی
قیمت: 18000 ریال

 



معرفی کتاب:

در دنیایی که در آن به سر میبریم به دلیل پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی و ماشینی شدن جوامع و توجه بیش از پیش بشر امروزی به مادیات و کمتر پرداختن او به حیطه معنویات، عصری است که بیش از 85 درصد افراد در جوامع مختلف به نوعی از بیماریهای روانی رنج میبرند و تنها راه درمان خود را توسل به جستن به انواع داروهای آرام بخش و روان گردان میدانند که این نوع روش درمانی در واقع نوعی روش مسکن بوده و نمی تواند علاجی قطعی برای ریشه کن نمودن ناهنجاریهای روانی باشد.
آنچه حائز اهمیت است این است که پیشرفت قابل ملاحظه و بسیار سریع علم بخصوص در حیطه روانپزشکی و روانشناسی نتوانسته است خلائی را که در اثر جدایی انسان امروزی از معنویت به آن دچار شده و سرآغاز بسیاری از پوچیها و خودکشیها و اختلالات روانی و رفتاری میباشد، پر نماید و برای آن راه و چارهای بیاندیشد. در مقابل ایمان و اعتقاد به یک منبع لایزال الهی و استعانت جستن از او در مواقع گرفتاری، اعتقاد به مرگ و وجود جهانی پس از آن، ایمان به کتابی مقدس و دینی که از سوی آفریدگار انسان برای هدایت او نازل شده و … روشی است که میتواند انسان پریشان و مضطرب امروزی را درمان نموده و او را به سر منزل هدایت و سعادت سوق دهد. این روش که روشی معنوی و الهی میباشد، قدمتی به درازای عمر بشر داشته و کاملترین راه را برای نجات انسانها انتخاب نموده است. در میان روشهای سعادت بخش دینی، دین اسلام بهترین و جامع ترین دین الهی بوده و دارای اصول و بخشهای متنوع و مختلفی است.
مقدمه
بیماری 1: درمان اختلالات خواب با نماز
بیماری 2: درمان بیماری افسردگی با نماز
بیماری 3: درمان خستگی جسمی و روحی با نماز
بیماری 4: درمان خستگی عضلات با نماز
بیماری 5: درمان اختلالات فشار خون با نماز
بیماری 6: درمان اختلالات کلیوی با نماز
بیماری 7: درمان اختلالات گوارشی با نماز
بیماری 8: تقویت حواس پنج گانه با نماز
بیماری 9: درمان عفونتهای تنفسی با نماز
بیماری 10: درمان بیماریهای دهان و دندان با نماز
بیماری 11: درمان بیماریهای پوست با نماز
بیماری 12: درمان بیماریهای مسری(همه گیری) با نماز

و....

برای خرید و اطلاعات بیشتر به این آدرس بروید   http://www.p-khorshid.ir/view.php?page=viewbook&id=26