سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شکوه بندگی

نظر

نماز و طبیعت:

با خواندن نماز هم همراه مردم هستیم و هم به طبیعت اطراف خویش نگاه کرده و از آن بهره می بریم. برای خواندن نماز به آسمان نگاه می کنیم تا وقت خواندن آن را بشناسیم. به ستارگان می نگریم تا قبله را بشناسیم ، به آب توجه می کنیم تا پاک و مطلق و حلال و تمیز باشد. به خاک دقت می کنیم تا سجده و تیمم صحیح باشد. همین فکرو توجه به طبیعت ما را در مسیر شناخت خداوند قرار می دهد.

زاینده روداین عکس زاینده رود خودم گرفتم ببخشید اگه کیفیت عالی نبود

رسول اکرم صلّى اللّه علیه و آله سحرها به آسمان و ستارگان نگاه مى کرد و فکر مى کرد و مى گفت : (( ربّنا ما خلقت هذا باطلا))

پروردگارا! اینها را بیهوده خلق نکردى . آنگاه به نمازشب مى ایستاد.

فکر در طبیعت یکى از راه هاى خداشناسى است .

البتّه توجّه به طبیعت صحیح است نه غرق شدن در طبیعت . طبیعت ، آیه و علامت و فلش براى عبور است نه توقفگاه و غرقاب ، آب دریا براى آن است که کشتى روى آن برود، نه آنکه آب توى کشتى وارد شود و همه را غرق کند. خورشید براى آن است که انسان از نورش بهره گیرد نه آنکه به نورش خیره گردد و کور شود.

 

 

روز طبیعت بر شما مبارک

 

 

مدیر بوستان ولایت، از اقامه نماز جماعت روز طبیعت در این بوستان خبر داد.

محمدعلی نصر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: همزمان با فرار رسیدن روز طبیعت و 13 فروردین ماه سال 93 نماز جماعت ظهر در بوستان ولایت برپا خواهد شد.

این طرح به منظور مقارن شدن روز طبیعت و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ضلع جنوبی بوستان ولایت اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح نماز جماعت ظهر در ضلع جنوبی بوستان ولایت با حضور مسافران و شهروندان ائمه جماعت، روحانیون و مسئولان شهرداری منطقه 19 برپا می‌شود.

نصر با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح افزود: اقامه نماز جماعت ظهر در ضلع جنوبی بوستان ولایت، برپایی غرفه‌های قرآن بخوانید، عیدی بگیرید، سلامت، خانه اسباب‌بازی، نسیم بهشت، شمسه، حجاب و عفاف، نقاشی کودکان، ورزش، گریم کودکان، محصولات فرهنگی، مشاوره‌ای، سنجش فشار و قند خون، اندازه‌گیری شاخص توده بدنی، نقاشی پاسخ به مسائل شرعی با حضور کارشناسان مذهبی و روحانیون، برپایی نمایشگاه نقاشی آثار شهروندان، برگزاری مسابقات ورزشی، تودیع بروشور با موضوع حجاب و عفاف، آموزش شهروندی، سلامت و عرضه محصولات فرهنگی از اقدامات اجرایی این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: نماز جماعت ظهر همزمان با بوستان ولایت در بوستان‌های منطقه 19 از جمله شقایق، نرگس، شهید کاظمی، 22 بهمن و افرا نیز برپا خواهد شد.

انتهای پیام/