سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شکوه بندگی

نظر

شهید حنیف ( بخش ثابت )

سردارسرتیپ پاسدار شهید نبی الله شاه مرادی( حنیف)

معاون اطلاعات نیروی زمینی سپاه

سردارسرتیپ پاسدار شهید نبی الله شاه مرادی( حنیف)

سردار سرتیپ پاسدار شهید نبی الله شاه مراد( حنیف) فرزند غلامعلی در سال 1341، در شهرستان چادگان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد .دارای تحصیلات کارشناسی علوم سیاسی بود.
شهید شاه مرادی در تاریخ 4/7/58 وارد سپاه شد.


این شهید عزیز مسئولیت های مهمی را در طول خدمت مخلصانه اش به عهده گرفت. مسئولیت هایی همچون مسئول اطلاعات سپاه فریدن، مسئول اطلاعات سپاه فلاورجان، مسئول اطلاعات سپاه داران، فرمانده سپاه فریدن منطقه اصفهان، فرمانده مرکز اطلاعات 124 انبیاء و در نهایت معاون اطلاعات نیروی زمینی سپاه. 

سر انجام در 19 دیماه1384 و در آستانه روز عرفه و در حالی که با سردار احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از بهترین دوستان قدیمی خود عازم منطقه شمال‌غرب بودند، در سرزمین مهدی باکری در منطقه‌ای که پیش از بیست و دو سال از عمر خود را وقف خدمت در آنجا نموده بود، در اثر سانحه سقوط هواپیما به فیض شهادت رسید

شهید وارسته و با تقوی برادر نبی الله شاه مرادی روحیه تعهد، پشتکار، مدیریت در انجام ماموریت‌های محوله، اشرافیت و تسلط بسیار خوب به امور اطلاعاتی بود و کوله‌باری از تجربه را که نتیجه حضور 140 ماهه ایشان در جبهه و مناطق بحرانی کردستان بود به همراه داشت.

سردار شهید نبی الله شاهمرادی

 

خلاصه سوابق شهید:

  • مسئول اطلاعات سپاه فریدن
  • مسئول اطلاعات سپاه فلاورجان
  • مسئول اطلاعات سپاه داران
  • فرمانده سپاه فریدن اصفهان
  • فرمانده مرکز اطلاعات 124 انبیاء
  • معاون اطلاعات قرارگاه حمزه سیدالشهداء از سال69
  • مسوول اطلاعات عملیات قرارگاه نصر از سال80
  • فرمانده قرارگاه نصر
  • معاون اطلاعات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

آثار سردار شهید نبی الله شاهمرادی (حنیف) در یک نرم افزار جامع

روح الله شاهمرادی، در خصوص فعالیت های برادرش در زمان جنگ و بعد از آن گفت: عمده فعالیت های این شهید در زمینه حفاظت اطلاعات بود، بنابراین نمی توان در زمینه کاریش چندان صحبت کرد.

خاطرات، عکس ها، فیلم ها و سخنرانی های سردار شهید نبی الله شاهمرادی( حنیف)، معاون پیشین اطلاعات نیروی زمینی سپاه پاسداران که در حادثه سقوط هواپیمای «فالکن» به شهادت رسید،به صورت نرم افزار جامع تهیه می شود. روح الله شاهمرادی، برادر سردار شهید نبی الله شاهمرادی ( حنیف) با اعلام این خبر در خصوص فعالیت های برادرش در زمان جنگ و بعد از آن گفت: عمده فعالیت های این شهید در زمینه حفاظت اطلاعات بود، بنابراین نمی توان در زمینه کاریش چندان صحبت کرد. وی افزود: برادرم به مدت دو تا چهار سال در کردستان خدمت کرد و سابقه درخشانی در این استان دارد، وی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی کمیته دفاع شهری در منطقه فریدن را تشکیل داد و زمانی که دیپلم گرفت و سپاه شکل یافت، به عنوان مسئول سپاه منطقه فریدن معرفی و سپس به منطقه غرب کشور اعزام شد. روح الله شاهمرادی اظهار داشت: تا بعد از قبول قطعنامه، در این منطقه ماندگار شد و مسئولیت های مختلفی از جمله مسئولیت اطلاعات قرارگاه حمزه، مسئولیت اطلاعات سپاه فریدن و مسئولیت اطلاعات سپاه فلاورجان را عهده دار بود. از سال 67 تا 69 به فریدن برگشت و دوباره به منطقه غرب رفته و از سال 69 تا 79 در این منطقه خدمت کرد. وی علت عمده فعالیت این شهید در منطقه غرب کشور را مسائل کاری و تخصصی عنوان کرد و افزود: فعالیت های نظامی و اطلاعاتی، نیروهای مخصوص به خود را می خواهد و عمده فعالیت سردار شاهمرادی به دلیل علاقه و برخورداری از تجربه، معطوف به غرب کشور بود. برادر سردار شهید شاهمرادی به ذکر خاطراتی به نقل از عشایر منطقه غرب که در زمان جنگ با این شهید آشنا بودند، پرداخت و افزود: یکی از کردهای عشایر تعریف می کرد که در اول انقلاب، سه سال در کوه ها فراری بوده است، ولی نوع برخورد و رفتار شهید شاهمرادی موجب شده بود تا دست از مخالفت با نظام بردارد و پاسدار نظام جمهوری ایران شود. وی افزود: حسن خلق، تدبیر و مدیریت شهید شاهمرادی و نوع بینش استراتژیک وی به مسائل موجب شده بود تا کردهایی که قبیله به قبیله با یکدیگر می جنگیدند، اختلافات خود را کنار گذاشته و حافظ انقلاب و نظام شوند.