سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شکوه بندگی

پارالمپیک میدان نبر انگیزه ها و اراده  های پولادین است خیلی از انسان های سالم چنین پشتکاری رو ندارن

زهرا نعمتی هفتمین مدال طلای کاروان پارالمپیک کشورمان در بازی‌های 2016 ریو را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از ریو، زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیک 2012 لندن که بازی‌های المپیک را نیز تجربه کرده و پرچمدار کاروان ایران در المپیک نیز بوده است, در مرحله فینال رقابت‌های ریکرو تیراندازی باکمان پارالمپیک 2016 برابر چون یان وو از کشور چین قرار گرفت و با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد و هفتمین طلایی کاروان منا لقب گرفت.

وی در دوره گذشته این مسابقات نیز صاحب مدال طلا شده بود و در رقابت‌های میکس تیم نیز با ابرهیم رنجبر مدال نقره گرفت. نعمتی دومین ورزشکار زن پرافتخار ایران بعد از ساره جوانمردی است که در بازی‌های پارالمپیک برزیل دو نشان کسب کرده است. ساره جوانمردی در رشته تیراندازی دو مدال طلا دارد.

در رقابت رده‌بندی نیز کماندار لهستان با نتیجه برابر کره جنوبی پیروز شد و صاحب مدال برنز شد.

کاروان ایران تاکنون موفق به کسب 7 طلا، 6 نقره و 5 برنز در بازی های پارالمپیک 2016 ریو شده است.

زهرا نعمتی

زن با حجاب ایران افتخار ما زهرا نعمتی

 

ساره جوانمردی به دومین طلای خود در بازی‎های پارالمپیک 2016 ریو دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از ریو، رقابت‎های میکس (مردان و زنان) تپانچه بادی 50 متر بازی‎های پارالمپیک 2016 ریو  برگزار شد و ساره جوانمردی با ثبت رکورد 189?5 به عنوان نخست این رشته دست یافت و صاحب گردن آویز طلا شد. جوانمردی با این مدال طلا رکورد فینال پارالمپیک را شکست.

پس از نماینده کشورمان؛ ورزشکار مرد چین با ثبت رکورد 186?5 و ورزشکار مرد اوکراین با رکورد 160?8 سوم شدند.

پیش از این ساره جوانمردی موفق شده بود در رشته تفنگ بادی 10 متر بانوان مدال طلای این بازی‎ها را از آن خود کند.

ساره جوانمردی پارالمپیک

اینم خانم جوانمردی دو مدال طلا تو پارالمپیک گرفت نه حجاب نه معلولیت مانعش نشد

 

سیامند رحمان با رکوردی باورنکردنی صاحب مدال طلای پارالمپیک ریو شد


 

نماینده دسته 107+ کیلوگرم وزنه‎برداری ایران با رکوردی باورنکردنی طلای پارالمپیک را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از ریو، رقابت‎های وزنه‎برداری دسته 107+ کیلوگرم بازی‎های پارالمپیک 2016 ریو در حالی آغاز شد که 8 وزنه‎بردار در این دسته حضور داشتند. سیامد رحمان نماینده کشورمان در دسته فوق‎سنگین این بازی‎ها بود.

نکته جالب این رقابت که در همان ابتدا باعث تعجب خیلی‎ از حاضران شده بود، وزنه‎های درخواستی خصوصا سیامند رحمان بود. نماینده کشورمان در نخستین حرکت خود درخواست وزنه 270 کیلوگرمی را داده بود. نزدیک‎ترین درخواست به او توسط نماینده اردن صورت گرفته بود. این ورزشکار برای حرکت نخست خود 230 کیلوگرم را درخواست داده بود.

پیش از شروع رقابت و با توجه به وزنه‎های درخواستی مشخص بود که در صورت رخ ندادن اتفاقی عجیب، طلای این دسته به سیامند رحمان خواهد رسید. نماینده کشورمان در نخستین حرکت خود 270 کیلوگرم را مهار کرد و رکورد پارالمپیک را همان حرکت نخست به نام خود کرد.

سیامند رحمان

سیامند رحمان مرد با غیرت کشورمون

رحمان در حرکت دوم وزنه 300 کیلویی را مهار کرد و رکورد 296 کیلویی خودش در جهان را شکست. سیامند در حرکت سوم رکورد 305 کیلوگرم را برجای گذاشت. او به این رکورد قانع نشد و در حرکت بعدی وزنه 310 کیلوگرم را مهار و قاطعانه ششمین مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد.

ورزشکار مصری با 235 کیلو و ورزشکار اردنی با 234 کیلوگرم دوم و سوم شدند.